Nina Salleh | Coach Diet FBM

Shaklee Global Conference 2019 di Las Vegas

Assalamualaikum dan salam Jumaat. Alhamdulillah, tamat sudah acara tahunan gilang gemilang, penuh informasi dan sangat memberi inspirasi untuk keluarga besar Shaklee, iaitu Shaklee Global Conference yang bertempat di Caesars Palace, Las Vegas.

Global Conference di Las Vegas

Waktu sekarang, legasi Shaklee yang hadir ke Global Conference telah dalam perjalanan pulang ke tanah air.

Shaklee Global Conference ialah acara tahunan, tapi delegasi Shaklee dari Malaysia hanya akan hadir setiap 3-4 tahun sekali. Seterusnya pada 2021, jom siapa nak join Nina?

TBS semasa Trip Shaklee di Mediterranean Cruise dengan cruise terbesar di dunia, Symphony of the Seas

Lawatan ke HQ Shaklee

Legasi Shaklee dari Malaysia yang memilih untuk sertai trip antarabangsa di United States kali ini berpeluang bukan saja untuk ke Global Conference, tapi melawat HQ Shaklee di Pleasanton.

Hq Shaklee di Pleasanton, CA

Dapat lihat dengan mata kepala sendiri. Senibina dan perabot yang digunakan, kebanyakannya dari kayu, dan bangunan yang banyak cermin untuk pencahayaan, bagi penggunaan lampu yang minimum.

Shaklee ialah syarikat pertama yang mendapat pengiktirafan ‘climate-neutral’ kerana pembebasan karbon yang seimbang memberikan ‘net-zero impact’ untuk alam sekitar. Selain itu, terdapat lawatan untuk melihat sendiri makmal, bahagian kajian dan penyelidikan agar setiap produk yang dihasilkan menepati piawaian, dan setiap nutrisi ada tepat dihasilkan mengikut kandungan yang terdapat pada botol.

Shaklee mengeluarkan sejumlah wang yang besar untuk kajian produk, supaya produk Shaklee memberi kesan yang baik untuk setiap yang menggunakkannya.

Tak hairanlah, kajian ‘Telomere Study’ memberi rumusan bahawa setiap yang makan vitamin brand Shaklee adalah lebih sihat, dan ia terbukti secara klinikal!

Telomere Study; lebih panjang telomere lebih rendah risiko untuk mendapat penyakit tidak berjangkit seperti mana pengguna Shaklee untuk jangka masa yang panjang

Lawatan ke Rumah CEO Shaklee

Peluang untuk melawat sendiri rumah CEO Shaklee, Mr Roger Barnett bukan selalu ada. Untuk tahun ni, Shaklee telah memberi peluang yang sangat berharga. Disebabkan CEO seorang family-man, maka memang sangat rasa kekeluargaan bila berada bersama.

Berjumpa sendiri dengan CEO Shaklee, Mr Roger Barnett. Master Hasifah RYG dan Master Izwan WNG, upline masters kepada TBS (team The Brightstars)

Rumah Mr Roger yang sangat dekat dengan alam. Terasa begitu nyaman, sangat mengagumkan, memang terasa keagungan ciptaan Ilahi bila dalam keadaan yang begini. Subhanallah😁

Sekitar rumah CEO Shakee

Di Napa Valley, delegasi Malaysia dihadiahkan dengan sebotol Vivix. Di sini juga terdapat ladang anggur muskat, iaitu sejenis anggur yang sangat tinggi dengan polifenol, sangat tinggi antioksidan dan harganya kalau di Malaysia boleh mencecah RM100 lebih /100 gram!

Vivix dalam bentuk kapsul

Tak hairanlah harga Vivix boleh cecah RM475 untuk sebotol. Bayangkan berapa kilogram anggur muskat digunakan untuk sebotol Vivix? Tak mampu nak makan anggur muskat setiap hari, Nina pilih Vivix yang jauh lebih murah tapi kesan menakjubkan untuk kesihatan.

Di perkarangan rumah CEO Shaklee

Upline Master dari S2U Families di Napa Valley, Master Iffah dan Master Firdhaus.

Global Conference di Caesars Palace

Kali ini, memandangkan Global Conference bertempat di Caesars Palace, maka, di sinilah legasi Shaklee bermalam untuk beberapa hari.

Caesars Palace, mercu tanda Las Vegas

Kalau tengok rate semalaman…

Menangis tengok rate hehe, tapi yang ni Shaklee sponsor sepenuhnya:

Bilik yang sangat besar dan mewah!

Bilik air Caesars Palace
Bilik yang sangat selesa, bayangkan percutian sebegini tanpa bayaran?
Kalau buat tutorial Youth skincare memang letops

Makan di buffet yang sangat wow harganya, 100usd untuk seorang.

Buffet dinner
So fresh!

Hidangan yang sangat mewah, dengan udang, ketam dan pelbagai menu lagi yang sangat segar dan menyegarkan. Tengok pun dah boleh buat lapar balik kan.

Peluang Bertentang mata dengan Living proof Shaklee adalah yang paling menyerlah dalam event gilang gemilang ini. Bayangkan ada yang dah 40-50-60 tahun makan Shaklee dan buat bisnes Shaklee dengan sangat seronok dan memberi mereka kegembiraan.

I’m living proof😉

Kalau di Malaysia, ada yang 20 tahun lebih kerana Shaklee pun baru bertapak di Malaysia lebih kurang 30 tahun. Bila berkumpul dengan legasi Shaklee dari seluruh dunia, betapa mudanya terasa diri sendiri.

Apa yang membuatkan mereka bertahan? Kerana misi mereka untuk masa depan yang lebih sihat.

Pendafataran global conference

45 tahun bersama Shaklee

Betul ke umur you 73 tahun?

You dah 50 tahun bisnes Shaklee?

Peluang jumpa sendiri dengan doktor perubatan Jamie McManus, doktor pakar perubatan keluarga di California dan Washington selama 15 tahun, dalam bidang ‘preventive medicine’ dan kesihatan wanita terutamanya.

Master Hajjah Salwa, antara yang terawal menggunakan Shaklee di negara Malaysia

Perubahan, bermula dari diri sendiri.

40 tahun dengan bisnes Shaklee, Senior Executive Coordinatior Nina Stapel masih teguh berdiri untuk misi yang lebih besar.

Mula berfikir untuk misi besar, kemudian segala yang kecil akan menyusul. Mula dengan apa yang ada di tangan. 

Bina masa depan yang lebih sihat, di samping dapat reward dan bonus dari Shaklee

Nak join Nina dalam misi besar untuk sebarkan manfaat kesihatan serta membentuk generasi yang lebih sihat?

Whatsapp Nina untuk join team The Brightstars, mungkin anda adalah orang yang akan ke Korea dan Swiss 2020, trip mewah tajaan penuh Shaklee.

Nina Salleh,

Shaklee Living Proof